Sunday 19 June 2011

Segalanya Tentang Bapa

hari ni hari bapa..
seperti biasa aku & adik2 aku jarang celebrate...
kitorg cuma masak special je mkn bersama...
mcm hari ni menu b'fast nasi lemak & dinner lak nasi ayam...;)..

aku panggil bapa aku 'bapa' (mmg ikut kamus dwn bahasa)...;)
kwn2 aku selalu ejek panggil bapa mcm kasar bunyinya...
hakikatnya,mama aku ckp mmg kitorg adik bradik disuruh panggil bapa...

bapa aku ni mmg garang & tegas...
masa aku kecik2 dulu selalu kena pukul..
nk kluar ptg main2 basikal dgn member pon xbagi...
kekdg tu senyap2 kluar umah semata2 nk main basikal dgn member
balik umah time maghrib
bapa aku dh standby dgn tali pinggang...
tp bapa aku xde la pukul smpi teruk & lebam...
bila aku menginjak ke alam remaja
dh kurang skit la nk marah2 aku...
still lagi tegur mana salah & betul...

masa study dulu,ape aku nk mesti xdpt...
aku nk laptpo,xdpt....nk buat assigment terpaksa gi cc or pnjm laptop kwn
aku nk kreta,xdpt...nk pegi mn2 kena naik bas....
kekdg tu aku rase mcm xfair...adik2 aku smbg study
dpt kreta,dpt lapto...dpt motor..!!
mungkin time aku study,duit byk pki...
masa tu adik2 aku masih sekolah lagi....
tp...1 je kelebihan aku dpt yg adik2 aku xdpt...
iaitu CRDIT CARD...gold card lagi....
time2 blajar dh ade credit card
hahahaah!!!
tipa2 bulan bapa bg limit rm500 je....

dh ade credit card pon,aku ni xpndi nk ambil kesempatan yg ade...
time tu nk beli kasut or baju branded2 aku masih bingai lagi 
nk beli kasut guna credit card pon minta izin bapa takut kena marah...

tu semua citer lama
skrang ni,sungguh pon aku dh kawin
aku masih bergantung harap dgn bapa 
bapa mmg byk tolong dr segi duit
masa aku baru kawin...aku susah...
sbbnya,awal2 tahun 2009.kecoh dulu kilang2 elektronik kena tutup
termasuk la kilang Pionner yg laki aku kje dulu...
almost 1year hidup aku ni nanggung laki...
time tu nk cari kje payah.....

bapa jugak la yg byk nasihatkan aku...
"hidup ni kena sabar"..."kena terima susah suami"
"ko dh pilih dia jd suami ko,ko kena lalui susah senang dgn suami"
"selalu doakan rezeki utk suami"....
bapa penah ckp,"kalau along xde duit minta dgn bapa"
"selagi bapa mampu,bapa tolong"

skrang ni bapa dh pencen,duduk skali dgn aku
aku & husband xtau mcm mn nk balas jasa bapa...
sepatutnya aku yg kena bg dia duit

ape2 pon along ucapkan terima kasih byk2
moga bapa dilindungi & dirahmati oleh-Nya
ALONG SAYANG BAPA....




3 comments:

  1. sedihnya..sama lah konsep aida skarang. dah kawen pon masih mintak tolong family. baru-baru kawen dulu lagi teruk.skarang ni dah ok cket. cuma kenkadang kiteorg laki bini kene ikat perut jugak.nak mintak tolong duit malu sangat dah..

    ReplyDelete
  2. ye la aida....agaknya masa bapa kita kawin dulu mesti mcm kita kan???....xcukup duit nk besarkan anak....skrang ni kita lom ade anak dh mcm ni sengkek,apatah lagi dh ade anak nnt...hikhikhik!!

    ReplyDelete
  3. kadang2 hidup kita kena banyak rahsia terutama pda kedua ibu bapa kite.Susah senang antara kita suami isteri.Dari kisah awak secara jujurnya, bapa u seorang yg baik.

    ReplyDelete