Tuesday 9 August 2011

Balik Kelantan



seperti sedia maklum,mertua aku org kelantan..
ikut perkiraan tahun ni raya puasa di kelantan..
tp,mak mertua aku ckp xpyh blik raya ni...balik raya haji nnt
sbbnya diorg nk korban seekor lembu...biar semua balik...
kebetulan pulak,adik ipar aku due nk bersalin time raya....

bila mak mertua ckp "TAK PYH BALIK RAYA"
aku org pertama suka....hahahha...
sbbnya,kt kelantan xde ketupat rendang time2 raya
diorg mkn ketupat palas & kuah gula melaka....
mmg xleh masuk tekak aku ni....mesti nk manis2...

xnk kecikkan hati mertua,awal puasa aku blk kampung
nk try sambut puasa kt sana...



~~yg ni lak kereta sewa kitorg~~


kalau balik kelantan..mmg aku jln sakan....
boleh dikira brape jam dok kt umah...
yg paling best aku masuk siam...
brg murah2 kt sana....

~~nk ke siam...naik sampan je...jaraknya sekangkang kera je
dh mcm pelarian~~


~~kalau naik kreta...kena lalu kt jambatan ni....
disbbkan xbw pasport,tu yg menyeberang secara haram~~

1st day puasa,mertua aku ajar ayam percik kelantan...;)
terkial2 aku belajar masak dgn mertua aku ni....dgn xpaham istilah2 klate ni
hihihihi....poyo kan???....
lps masak tu,hubby ajak pi jln kt bazar
sebelom ni kwn aku ckp bazar ramadhan kt kelantan x meriah
tp,bila aku pi kt pekan tanah merah tu...
perghh!!!!....mmgg ala2 jb la...meriah...!!!....luas!!!








2 comments:

  1. kat kelantan byk kuih yg 'pelik2'...susah nak cari kat melaka nie...sekali sekala nak rasa juga kuih negeri org :-)

    ReplyDelete
  2. mmg pelik pon...tp kebykkan mesti yg jenis MANIS!!...hahahah!!!

    ReplyDelete