Sunday 22 January 2012

Petua + Amalan = Ihktiar

salam semua,
tetiba je kali ni aku ade nk share dgn kalian semua...tahun ni tahun ke-4 usia perkahwinan kami tp masih belom dikurniakan anak lagi,aku jugak sama seperti kalian semua yg kepingin nk anak...baru2 ni aku teringat kata senior tmpt kje aku ni "rezeki Allah yg bagi...Tuhan lmbt bg kita rezeki mungkin disbbkan kita yg lupa Dia.."...aku blh terima pakai kata2 tu...

kita semua ni buat checkup la,buat treatment, pegi berurut,makan jamu..lagi pulak ade yg rahim terbalik,ade yg sperm tak matang la & mcm2 lagi masalah kesihatan,tp tu semua usaha,aku sendiri x menafikan semua ni.dlm Islam pon mengatakan kita perlu berdoa & berusaha....pernah tak terfikir,selain dr doa & usaha,amalan2 lain pon di ambil kira jugak??

sebelum ni aku penah la jmpa ustaz2,tanya petua nk dpt anak...ustaz tu ckp minum air rebus buah zuriat...kena rajin puasa sunat,ade rezeki lebih bykkan sedekah dgn anak2 yatim..selain tu,ustaz ade pesan amalkan baca Surah Maryam,Surah Waqi'ah & Surah Ar-Rahman.....Alhamdulillah,aku sudah mengamalkan baca 3 surah ni..sungguhpon rezeki anak lom ade lagi tp rezeki lain pula yg dpt...selain tu jugak ustaz tu ade bg tau adab2 ketika bersama,ade bg doa2 bila kita tgh bersama..

kepada kwn2 semua,amalkan baca 3 surah ni...mana tau rezeki Tuhan nk bagi kalian dpt lebih baik..I'Allah..
tak lupa juga kpd follower2 yg baru je mengandung,tahniah aku ucapkan...aku tumpang gembira..;)...kpd yg lom ade rezeki,sama2 la kita teruskan usaha...I'Allah,ade rezeki untuk kita nnt...;)...

4 comments:

  1. sabar ye kak..
    sekurang-kurang bila masih berdua ni,dapat jugak akak berjalan kan....
    usaha lagi sampai dapat ye kak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih aida...

      sbb sentiasa bg akak support & sharing...;)...

      Delete
  2. mcm2 ikhtiar/petua/amalan/pantang yg kite bleh amalkan..cuma ada msnye culas..mengelat je lebih..insyaAllah..ada rezeki buat kita semua...amin..

    ReplyDelete
  3. Dear Syazni Shamsir,

    Salam kenal dari Umaira.....

    Semoga Usaha dan Ikhtiar kita semua akan diperkenankan olehNYA suatu hari nanti...Semoga matlamat kita yang satu ni akan dimakbulkan.AMIN

    ReplyDelete