Sunday 1 July 2012

PJJ Kembali

Assalamualaikum semua...
mohon maaf bebyk....dh lama tak update...;)...
maklum la,baru balik kursus 3hari last 2week..
then disusuli penyakit 'M'...hihihi
tp,blog2 kalian semua saya rajin jenguk....

ok la,hari ni nk share skit...
sebelum ni aku dgn husband
"weekend husband & wife"
masu tu baru kawin...aku kt JB & hubby kt MUAR...
almost 1 year kami ber PJJ....
so,aku pon slow talk dgn hubby cari kje kt JB ni..
kebetulan pulak tahun 2009 tu kebyykan kilang2 buang pekerja...
termasuk la kilang laki aku nih!!....

masa tu,dgn harapan bila dh duduk bersama ni
dpt la aku pregnant...;((..
so,skrang ni laki aku kje sndri buat wiring..
mmg bidang kje & minat dia dlm elektrical nih...
lately ni,bisness husband mcm kureng masyuk la...

ntah mcm mn,biras aku yg dok KL ade call husband nk bg job...
mula la hati aku ni mcm xbest....
husband aku ni mmg beriya2 nk gi KL jugak...
dia ckp kt JB ni susah nk dpt job...
mungkin ade betulnya,kt KL tu meluas peluang kje tu...
xpe la...demi sesuap nasi kami kan...aku terpaksa rela dia pegi....
w'pon kekadang hati mcm tak sedap...
(mula la fikir bukan2)

hari ahad lps 24/06/2012 dia pergi
makanya,terpaksa kami PJJ lagi...
kalau dulu JB-MUAR,aku xkisah sgt.....
tp ni JB-KL aku rase mcm xsanggup nk ulangalik w'pon naik bas....




kata hati : smpi bila nk hidup jauh2 ni.....


2 comments:

  1. pengorbanan perlu dalam hidup rumah tangga tapi...
    kalo hati kite tak merelakan pun.. susah gak nak ckp.. sebab tak penah alami... ape yg boleh saya kata dan doa, moga Syaz sabar dan tabah hadapi dugaan n ujian Allah swt, take care dear!

    ReplyDelete
  2. hi syazni
    sorry nak iklan jap. nak beli TTC Tshirt tak?
    i tengah kumpul order..please view http://findingtwolines.blogspot.com/2012/06/order-your-ttc-tshirt-now.html

    :)

    ReplyDelete