Sunday 3 March 2013

I Hate This Part


Assalamualaikum...
sorry ye kengkawan,agak lama tak update blog...
byk kje sejak awal tahun hari tu....;)...

takde ape yg menarik psl aku ni...
nk kata perkembangan TTC pon lom ade progress...hihihihi

Dah menjangkau tahun ke-5 perkahwinan ni...aku dh mula rase give-up
rase malu & rase MENYAMPAH PADA DIRI SNDRI
rase malu  dengan kawan2 sekeliling pon ade jugak...
kadang2 tu rase cemburu tetap timbul bila kwn2 ofis cerita psl anak..
"anak aku minum susu ni la...xblh minum susu tu la"....
"anak aku demam sbb nk tumbuh gigi"..."anak aku dh mula nk merangkak"...
w'pon cemburu,terselit juga rase seronok dgr pengalaman kwn2 tentang anak ni...
aku pon kekdg tu ade jugak selit citer psl anak sedara aku....hikhik (tak nk kalah)...
sekarang ni pulak,kaum kerabat mempertikaikan aku....
makcik & pakcik aku ckp,skrang ni dh akhir zaman bila dh kawin takde anak...ye ke???
org dulu2,kalau 10org kawin 9org dh wek...wek....
org2 skrang, kalau 10org kawin sorg je yg wek...wek...
betul ke tu salah satu tanda2 akhir zaman...??...Wallahualam...


skrang ni aku dh pindah rumah sewa baru...
sebenarnya,nk pindah umah ni nk dekat pergi kerja...selain tu
aku ni nak lari dari mama...aku mcm tertekan sgt bila asyik ckp psl anak ni...
dr aku melawan ckp mama lbh baik aku duduk jauh skit....;((...
bila tgk husband aku main2 dgn syakira..rase kesian sgt2 kt dia...





ok...jumpa lagi entri akan datang
salam sayang utk kalian semua....
take care




10 comments:

  1. saya pun camtu la...pastu baru2 ni beli kucing.dgr en suami ckp dgn kucing, mcm ckp dgn baby je.sian sgt.rasa sedih sbb tak dpt bg dia baby lagi

    ReplyDelete
  2. Hurm....samelah kiter...saya baru nak msk 4thn nikah pun terasa mcm yg syaz rasa...pedihnye Allah je yg tahu...Insya Allah,selagi kiter bersabar dan berusaha rezeki kiter akan akan sampai. Amin...

    ReplyDelete
  3. Both of u are strong.... Ada hikmah tersembunyi di sebalik dugaan ini. Smg Allah permudahkn dan kurniakan rezeki yg dinanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi sweet tooth...

      saya percaya pada takdir...saya percaya pada rezeki...thanks darling...really appreciated...;)...

      Delete
  4. mmg biasa..biasa sgt kalo kat opis ni org citer tentang hal anak...
    bile rasa disudut hati tu rasa sedih tentang itu, sy menjauhkan diri je dari perbualan meraka. senyaappp....memang pun...bile tak da anak ni kita rasa serba kekurangan. biarpon kita ni cantik, make up lawa, pakai baju ke pejabat segak, ada semua nye, boleh beli itu ini, boley bercuti disana sini..ape semua serba serbi nye kita perfect. tp kalo cakap bab anak, `terpikir diri ni belum sempurna lagi...sometimes org sekeliling buat kita malu.Ya Allah...kuatkan la mereka yg masih berusaha utk mendapatkan rezeki Mu yg satu ini.

    ReplyDelete
  5. Kuatkan semangat kawan (cakap senang padahal sendiri pun emo haha)
    mmg kita takkan boleh lari dari soksek2 org keliling cakap pasal anak.. nak tak nak terpaksa pekakkan telinga jelah..

    ReplyDelete
  6. hepp..jgn la giveup lagi :) tanpa usaha rezeki pun takkan tiba..mesti teruskan usaha k :) rezeki anak insyallah akan menyusul kemudian. memang payah nak kene tahan pedih telinga dgr org cite2 psl anak ni. i dulu smpai taknak ucap tahniah lansung kat sape2 yg beranak :P

    tapi tanda akhir zaman tu Wallahuallam. yang senang beranak pulak ade yg sampai tak terbela. ada pulak yang membuang anak...pun tanda akhir zaman gak. zaman skang memang susah pun nak beranak sbb pemakanan dan faktor environment kite yg taksama lansung dgn org zaman dulu beranak 9 10 org tu. kalau zaman dulu2 dah ade mcdonalds, dah ade nugget, air gas, ayam suntik, lembu suntik, tah2 org dulu2 pun dah susah beranak...i always say that bile org2 tua2 yg jenis takpaham kenape zaman skg makin ramai susah beranak. diorg takleh beza zaman dulu dgn skg.

    ReplyDelete
  7. kuatkan semangat dear.. oasti ada hikmahnya.. fikir positif k.. take care dear..

    ReplyDelete
  8. saba la ye die..i pun nak baby gak..tade lgk jugak..hehe..kite same saling mendoakan ye..semoga u dpt baby cepat2..:)

    ReplyDelete