Sunday 24 March 2013

Kalau Dah Jodoh : Ustaz Kazim


Post kali ni nk cerita pasal rancangan ustaz kazim...
selama ni aku xtgk sgt channel astro oasis ni....
kalau tgk pon tgk rancangan tanah kubur je....
aku lebih suka tgk channel AXN..citer CSI....CSI...& CSI...hihihi
ntah mcm mn boleh tertengok pulak rancangan ni....

masa aku tgk tu...ustaz tu becerita psl ANAK & JODOH...
aku lebih FOKUS PSL ANAK...hihihihi....
ustaz kazim ckp...jgn bersedih bila anak meninggal dlm kandungan
ataupon meninggal sebelum akil baligh,kerana anak itu akan tunggu kita di pintu syurga...
bagi yg dh bertahun kawin takde anak...atau pon yg bujang smpi ke tua
yang akan tunggu / sambut kita di pintu syurga ialah...Rasullallah SAW....
Sayangnya Rasullallah SAW dgn umat2nya....
terharu aku bila dgn ustaz kazim ckp mcm tu....

Subhanallah.
hampir 3 tahun...aku masih ingat lagi keguguran dulu...
suami aku selalu ingatkan aku...kena REDHA...
ye...aku belajar REDHA dr segala segi dalam kehidupan...
walaupon kekadang tu hati ni sentiasa terusik bila org sentiasa mempertikaikan pasal anak..
aku percaya pada Allah...aku percaya pada rezeki & aku percaya pada takdir

moga kawan2 semua sentiasa usaha,sabar & redha
InsyaAllah...




3 comments:

  1. kalo kita gugur dua kali tp kandungan baru sebulan.itu kira ank tu meninggal ker?dan ank tu kiranya akan tgg disyurga gak ker? kalo mcm tu mcm mane ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiranya saudari ada 2 org anak.Anak yg meninggal dlm kandungan atau pun sebelum baligh tdk di hitung dosa mereka.Anak2 ini akan menanti ibuayah di pintu syurga.Dn di pdag masyhar nanti,anak2 ini menyusur dicelah lautan segala makhluk dengan membawa minuman utk ibubapa mereka.Sekranya ibubapa tdk dpt memasuki syurga,anak2 ini akan meminta syafat daripada Rasulullah utk mengizinkan ibu ayah mereka masuk ke syurga.

      Delete
  2. Salam Syaz, yea... kalo bab anak, hati perempuan mana yg tak sensitif.. i paham u, tapi rezeki memasing, InsyaAllah... one fine day... usaha n doa terus dear! love u, keep smile...

    ReplyDelete