Friday 7 March 2014

Tahun Baru....Cerita Baru...Semangat Baru



Assalamualaikum TTC...
mohon maaf sbb dh lama tak update cerita...Alhamdulillah,aku sihat je kawan2...
actually i have a good news....;)....setelah 5 tahun tunggu,akhirnya doa aku dimakbul kan...;)...

sepjg aku menyepi dari blog ni,sebenarnya aku tak ade ape nk share dengan korang tentang usaha aku...
boleh dikategorikan aku ni TAHAP MALAS la...hihihihi.....sepanjang tahun 2013 period aku macam biasa..
tapi,utk tahun 2014 ni period aku pada 3 Jan 2014.Dari bulan Februari sampai la menginjak 3 Mac 2014 aku tak datang period..

ade satu hari tu suami aku pulak boleh perasan bulan 2 aku tak period...bila suami dh tanya,baru la kelam kabut tgk kalender mmg lom bertanda lagi bulan 2 tu....so,aku pon buat tak tau la,malas nk check air kencing ni...then setiap kali aku baring suami aku mesti tegur "perut awak mcm lain la"..tang mana lain aku pon tak tau...tu pon aku still buat tak tau...smpi la minggu akhir februari aku rase perubahan diri aku..dengan tekak loya,badan lembik semacam...aku xpenah rase macam ni seblm ni...so,suami aku ckp kalau bulan 3 tak period buat la test....dh 2x suami ckp,makanya buat la juga...

so, pada 4 Mac aku buat UPT & hasilnya............POSITIF!!!!!....Alhamdulillah!!!


bila dh tgk positif ni serta merta badan jadi lembik...serta merta tekak loya,nk gi kje pon malas...
so,nk makan pon x selera...aku cuma makan epal hijau & minum susu HL je....

ok kawan-kawan...ini saja untuk hari ni,lps ni aku update lg...;)...




4 comments:

  1. OMG ALHAMDULILLAH!!! Syazni congratulations!! jaga diri and kandungan ye!! alhamdulilllahh!! :D :D :D *hugs*
    Kalau tak keberatan nanti next entry update la usaha2 TTC yang dilakukan sebelum positive ni ye ;)

    ReplyDelete
  2. Tahniah Syazni...semoga selamat kandungannya... menjadi anak yg soleh dan solehah.... amin...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah... gembira dari Syaz akhirnya.. turn kamu lak pregnant... moga kekal sihat sepanjang kehamilan syaz...take care, lebiu!

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah!!!! Tahniah babe.. jaga diri ek! boleh tak perasan preggy kannnnnnnnnnnnnnnn

    ReplyDelete