Sunday 10 April 2016

Faktor Umur

Faktor umur memainkan peranan...!!!

dh masuk 3 series ni, mmg mencabar nk membesarkan anak...
dgn perut dh mula nk membesar...
dgn nk melayan si zulaikah ni...
Betul la kata org...last umur nk beranak 35 tahun..hahaha...tp tu zaman dulu,zaman skrang ni umur 42 pon ade beranak lagi tau...kpd u oll2 semua sementara umur lom 35...beranak la selagi boleh,biar kita penat skali....

Tapi kalu tetiba umur 42 pregnant lagi & anak2 lain dh 5 6 tahun...tu xde masalah coz just fokus yg kecik..jgn jd mcm aku ni haaa, kelam kabut u olls...lembik je,dgn renyah nya...

Bila dh dpt tau pregnant ni,pergi la klinik swasta nk cek..last period 22 oct 2015,doc ckp ujung bulan 7...bila scan doc ckp "kecik sgt la,xleh nk baca brape week"...😂😂..so,so suggest terus je buat buku merah...

Time buat buku merah..kena jmpa doctor la sbb rekod ade thalasemia...serta merte kena bebel dgn doc atas alasan 1)jarak kelahiran dekat 2) faktor umur & 3) ade thalasemia... aku diam je bila doc bebel....then time scan

Doktor : Eh!! Betul ke last period awak 22 oct? Tak sama dgn scan ni
Aku : betul doc...tu last period saya. Abis tu skrang ni saya dh brape week??
Doktor : Ikut scan awak baru 9weeks..beza 3weeks ni dgn date period awak...xpe lagi 2weeks checkup lagi nk comfirm due awak.

Serta merta buku tanda hijau....hahahaaa

** jumpa next entri ***



No comments:

Post a Comment