Thursday 10 November 2011

Menumpang Kasih


alahai!! comelnya anak sedara aku sorg ni...


sejak ade anak sedara ni,meriah rumah aku....
betul la ape kata org,anak ni penyeri rumahtangga...
aku anggap syakira ni anak aku...
ye,aku menumpang kasih dgn anak sedara sendiri...
setiap kali zura dtg umah bw syakira
setiap kali tu la aku terbayang2 aku gugur..
& setiap kali tu jugak aku ingat ketulan daging ...
ikut perkiraan,almost 1 year 'anak' aku skrang ni....;((...

lagi pulak skrang ni,di ofis
aku dikelilingi dgn kwn2 yg ngandung lagi...
yg nk bersalin lg 2 3 bulan ni....
sayu hati aku.....sayu sgt...

di susuli pulak aku agak tersentap dgn mertua..
mertua aku ckp "kalau xde anak,amik la anak angkat"
"kita dh tua nnt xde anak,susah hidup kita"....
aku malas nk menjawab dgn org tua ni...
ade betul jugak kata2 mertua aku ni...
sehinggakan mulut aku ni terlepas ckp dgn husband
"mak abg ckp,kalau xde anak..mak suruh amik anak angkat"...
"drpd amik anak angkat,lbh baik abg kawin lain"
"sekurang2nya abg ade zuriat sndr"....

kalian semua mampu bg izin suami kawin lain???
aku sndri sebenarnya tak termampu nk ckp mcm tu....
tp,pd aku lbh baik bg kawin lain dr kita yg sakit hati dgr org kampung bercerita psl kita xblh bg anak
husband aku tak cepat melatah psl anak ni...
husband selalu ingatkan aku...."I'Allah,kalau ade rezeki,awk pregnant kembar"...
"jgn amik port sgt ape mak abg ckp"....
aku tak dpt membayangkan,andai kata termakbul doa husband
satu rahmat bg aku....I'Allah

ape2 pon....terima kasih tak terhingga kepada kwn yg mendoakan aku....
moga kalian semua sentiasa dilindungi & dirahmati Oleh-Nya...Amin~~








2 comments:

  1. same lah kita kak. tumpang kasih dengan anak sedara je.....

    ReplyDelete
  2. ainul, awak pernah cuba perubatan tdis'onal?.My kes, wpnn cepat mengandung, tpi hampir2 gugur.Masa tu mmg aku tak tahu.Hinggalah anak aku slmt d lahirkan.anakku membesar ngn baik cuma selalu sakit2.tpi dia mmg sihat.sampai 1 masa, aku jatuh sakit.sakit aku mistik sikit.nak jadi cerita kawan aku sorg ahli perubatan islam.jadi dia tolong merawat aku.dlm sesi perubatan itu,makluk itu memasuki salah sorg ahli family aku sbg 'pengantaran' utk berdialog.Jadi dlm sesi tu baru aku tahu bhwa selama nie mmg makhluk tu tak mahu aku mengandung.dn makluk tu juga amat benci sggt dgn anak aku.namun kuasa allah melebihi segalanya.utk mengadung kali ke 2 nie pun nampak berat.aku terima semua ini sbg dugaan yg ada hikmahnya nanti.insya'allah, maybe aku akn menjalani pembedahan minor dlm rahim.tak pasti bila,tpi insyaallah ke arah itu.yg penting kita usaha kan, hasilnya serah pda allah yg menentukan.

    ReplyDelete