Friday 6 June 2014

2nd trimester - Fatal Development


Syukur Alhamdulillah......aku sudah masuk 2nd trimester...skrang sudah 22 minggu....
dh mula rase baby gerak2..nk kata aktif tu tak la sgt...tetapi kerap rase baby gerak time aku nk tido malam...
betul la kata org,time mengandung ni la saat-saat manis kita....checkup lepas,scan lom nmpk gender lagi..
tp,aku impikan anak lelaki...cari nama skrang ni pon,mesti cari nama anak lelaki..aku tak terfikir nk cari nama anak perempuan...hihihihi.....

Awal aku mengandung dulu ade la jugak dlm 2 3 kali aku mimpi aku dgn budak kecik lelaki & buah..mama aku ckp kalau mimpi buah tu tandanya dpat anak lelaki...baru2 ni aku mimpii lagi,aku mimpi baby lelaki nangis & aku tgh pkikan pampers...Mudah2 an doa aku dimakbulkan...aku mmg nk sgt anak lelaki sebagai WARIS aku...hihihi

Buat masa skrang ni,aku baru survey2 barang baby...dlm masa yg sama rambang mata & tangan gatal je nk order itu ini...nasib baik lom tahu gender...sepupu aku bgtau,nk beli brg baby bila kandungan dh 7 bulan,beli sikit2 katanya...mula aku listing2 brg2 nk beli...bayak rupanya brb baby ni nk beli,nmpk mcm sikit sbbnya mesti byk dapat hadiahkan...betul kata org,anak pertama serba serbi seuma baru....

5 comments:

  1. Salam syazni..

    Alhamdulillah... seronokkan rasa baby gerak2 dalam perut. Rindunya nak rasa cam tu lagi. Actually kan, start sekarang pon syazni dah boleh beli barang baby sikit2. Takde la nanti terasa sangat macam banyak nya nak kena beli beli kan kalau dah hujung2 nanti. Awal2 ni boleh la beli warna yg 2-2 gender pon boleh guna. Macam kita dulu konon2 ikut la kata orang2 tua jangan beli awal2. Dah 7bulan baru mula shopping tapi rasa tak berapa seronok shopping sebab dah tak larat sangat nak jalan. Baby pon masa tu macam tak suka mummy jalan2 shopping. Asyik keras kan badan dia. Tak pon dia tendang kuat2 perut mummy. Jadi mummy asyik fikir nak shopping cepat2 dah tu nak balik rest, baring2. So, tak salah pon nak beli awal. nak elakkan nanti tak larat nak bershopping.

    Opss.. sori.. tepanjang lak komen. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nazhatul..saya dh shopping pon barang baby...seriously mmg rambang mata semua nak....saya sokong kata2 awak,sementara tgh larat jalan ni kan..hahah

      Delete
  2. tahniah syazni.... bila due? mcm lebih kurang je due kite.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sizuka.....saya due insyaAllah 11 Oct ni...
      saya tumpang genbira awak pregnant kembar...Alhamdulillah...
      tp,nk tnya la...awak kata darah rendah...maksudnya tekanan darah or HB rendah??....brape bacaaan darah awak??...

      Delete
    2. Tekanan darah... pernah 80/40.. latest 100/49.. insyaAllah 18hb ni cek lg..

      Delete