Saturday 16 August 2014

Doktor Alam Ghaib - Part 3

Seperti yang dijanjikan...aku nk share cerita dengan korang semua....ini rentetan dari post lps,selepas gi checkup klinik kerajaan HB aku sentiasa turun..parents aku suggest pegi pontian pulak....

26 June 2014 (Khamis)

masa ni kebetulan cuti sbb TMJ isytihar cuti umum sbb JDT menag bola time tu...so ni la kesempatan yang ada pergi jumpa 'doktor' ni...hihihih....aku pergi dlm pkl 9.30 pg smpi sana dlm pkl 10.30pg...
sku smpi...org dh ramai....memandangkan last aku dtg tahun 2012,maka aku kena register skali lagi....
masa aku smpi tu,time tu time "bapa" yg tgh berubat org....


ni la cara "bapa" ubat org..."bapa" ni lebih kpd sesiapa yg kena santau ke...budak kena sawan nangis ke...
yg pki baju hitam sbnrnya perempuan...dia boleh jadi "bapa" & boleh jadi "doktor"....;).....dlm pkl 11.45pg baru "bapa" ni abis ubat org...then dia rehat dlm 15minit....sambil2 menunggu tu,nmpk la jugak perempuan ni tukar baju doktor pulak...hihihi....giliran aku no.5..

12.00tgh/hari


ni la "doktor"nya....perhatikan betul2 gbr ni..cara dia tnya pesakit dengan tutup mata...then kiri kanan dia ala2 rak ubat dia,tp mata kasar kita kiri kanan dia tu xde ape2...KOSONG!!!!!!....
bila turn aku,dia tnya aku sakit ape....

"doktor" : ye...sakit ape ye??
aku : saya tak sakit.....saya ni mengandung dh 6bulan...saya ade masalah HB rendah...dh buat ujian darah doktor sahkan saya ni pembawa thaalasemia...kalau boleh saya ni tak nk anak saya kena penyakit ni.
"doktor" : tgk tgn...(sambil tu amik sampel darah kat jari)...saya amik sampel darah ni utk ujian darah ye...
buat sementara ni saya injek utk stabilkan darah awak & ubat utk minum...minggu depan dtg utk rawatan susulan.....



Selepas 2minggu..........

11 Julai 2014 (Jumaat)

aku dtg lagi utk rawatan susulan...

"doktor" : sakit ape????....
aku : saya dtg ni utk rawatan susulan...(terus bagi nama & alamat rumah)....
"doktor" :  (sambil seluk kocek,amik buku rawatan dia).....sebelum ni awak penah dtg nk dptkan anak kan??..
aku : ye...tu 2 tahun lepas....
"doktor" : saya dh check darah awak....mmg rendah,bacaan HB awak 8.1...mmg tak brape nk cantik la.. nnt takut baby ni masa lahir nnt tak cukup zat...saya dh orderkan ubat khas utk awak dan ubatnya pon baru sampai,kebetulan pulak awak dtg hari ni...bykkan mkn sayur2 hijau...bayam,brokoli,asparagus...soya pon kena minum jugak....ulam2 tak boleh makan,ulam2 ni lagi turunkan darah awak...awak minum susu ape??
aku : susu HL
"doktor" : dh brape minggu kandunggan awak ni??...(sambil check kt blakang badan)..
aku : dah 26minggu...
"doktor" : ni saya injek utk awak & baby skali ye utk kuatkan baby dan awak skali....


sejibik mcm doktor klinik ckp.....huhuhuhu......ALhamdulillah....selepas jmpa "doktor" ni,walaupon darah aku tak naik,sekurang2nya maintain bacaan 7.7 - 7.9....smpi la lepas raya ni aku lom pegi lagi pontian..ubat pon dah abis...InsyaAllah,dlm minggu depan aku pegi...

ok kawan2...jumpa lagi....selamat malam...


1 comment:

  1. menarik eMMe baca entry ni, ingin tahu kisah selanjutnya.. Syaz, camner keadaan awak skrg? hope baik2 saja... take care.. dgr nasihat 'doc' tu.. makan sayo tau...
    nnt citer lagi ye dear... Me pun pregnant lagi ni...

    ReplyDelete