Tuesday 10 May 2011

~~Miscarriage ~~

Hi....

siapa yg dh kahwin,mesti nk timang anak kan.....pompuan bodoh je kawin xnak anak...
begitu jugak dgn diri aku,mmg teringin nk anak...lg pulak umur aku dh nk masuk 30-an thn ni...;)..
sebut pasal anak ni,aku pernah gugur 2 kali.....
Tahun 2010,bulan April...masa tu aku last period bulan 1...
bulan 2 xperiod aku buat xtau lagi....
dh masuk bulan 3 xperiod,husband aku dh mula bising nape xperiod2 lagi
buat UPT sndri...hasilnya -ve..so,aku assume xpreggy la kan...
masuk bulan 4,husband ckp kalau xperiod jugak kena gi klinik buat check-up...

dlm tempoh 3bulan xperiod...punya la aku terkinja2 pi aerobik...
hahha!!!...berani tak aku???....
23hb April 2010,kt office aku ade angkat kotak sbb time tu kena pindah kaunter
then mlmnya pulak,blh aku terkinja2 gi aerobik....
tgh mlm aku dh sakit perut teramat sgt....10x ganda sakitnya dr senggugut...
serba xkena dibuatnya...baring salah,ngiring salah,dgn sakit pnggangnya
kluar masuk bilik air....time tu darah kluar laju je....smpi aku teran2 nk buang air besar
time tu Tuhan je yg tau sakitnya mcm mn....;(...

pagi 24hb April 2010...time tu rase sakit dh xde lagi...
masuk toilet nk tukar pad la kan...masa nk buang air tu,aku dh rase lain...rase pedih sgt kt bwh tu...
serta merta seketul daging keluar jatuh....
time tu aku panik sgt,nk kata darah beku xkan besar mcm tu....
masa tu husband aku kje,aku call suruh balik....
then bw 'benda' tu gi klinik.....nk tunjuk doktor

doktor : ni la janin awak...yg putih2 ni sarung baby...
aku : agak2 doktor,kalau tgk saiz janin ni brape bulan agaknya??
doktor : 8 minggu....
aku : serta merta menagis dpn doktor...
doktor : awak ni dikira bersalin penuh...sbb sarung baby kluar skali...

terus scan perut...Alhamdulillah,kosong...xde pon ape2 yg tertinggal,so, xperlu cuci
balik rumah...husband aku tanam dpn umah...& aku dpt MC 2WEEKS...


aku masih simpan lagi gbr ni...aku mcm xpercaya,aku tgk sndri benda ni jatuh....
hingga ke hari aku terbayang2 kejadian tu...;(...

kdg2 tu terlintas jugak dlm fikiran aku....kalau dulu aku tau preggy
bln 12 2010 aku dh bersalin......bln 5 2011 ni dh lima bulan 'anak' aku
sekurang2nya,terbukti aku ni blg mengandung....
Aku percaya pd rezeki,aku percaya ade hikmah disebalik yg berlaku ni....
I'Allah....
sekurang2nya terbukti yg aku ni boleh mengandung



Kali ke-2 aku gugur....bln 12 2010...
time tu dh 7weeks....1st buat test,positive...tp samar sgt...
bw gi jmpa klinik,doktor ckp 'WEAK POSITIVE'
doktor suruh tunggu another 2weeks....
within 2weeks tu,kluar drh skit,so aku terus gi klinik pakar puan kt bdr putra ni...
buat test lg...kali ni line merah tu mmg clear....
bila scan perut...xnmpak,tp nmpk la rahim aku tu kembang
yg paling aku tak boleh terima...doktor suspek aku ni ngandung luar rahim...
bila doktor ckp mcm tu,husband aku tak terkata ape...cuma rase terkilan je...
serta merta aku rase down...siang mlm asyik nangis je....
disebabkan asyik nangis & stress...kluar darah lagi,tp aku xde rase sakit pon mcm dulu...
gi klinik pakar lagi...bila scan....KOSONG!!!!....rahim aku kecut...
xjadi preggy la tu,kluar drh tu mcm period biasa...

Alhamdulillah,mama & bapa,family aku yg lain...sentiasa beri aku kata2 perangsang
begitu jugak dgn husband aku....sentiasa nasihatkan aku....
dari raut wajah husband,aku tau dia mmg nk anak sgt...
memandangkan umur dia dh 33tahun....
kdg2 cemburu jugak bila tgk dia layan anak sedara dia....



4 comments:

  1. sedihnye baca en3 ko ni...aku faham sbb pernah lalui semua benda yg ko sdg lalui sekarang...sabar ye beb, semua benda ada hikmahnya...yg penting kita sabar dan jgn putus asa k...

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan dari saya, meskipun awak telah gugur sebanyak 2 x.Namun hakikatnya awak punyai 2 org anak di alam sana.Berbahagialah krn anak2 ini insy'allah akan bantu awak dikemudian hari...

    ReplyDelete
  3. Ismi Aina : salam perkenalan jugak....thanks coz sudi baca blog ainul....;)...terima kasih atas nasihat & jugak doa awak.....Amin...~~

    ReplyDelete
  4. kantung same mcm kantung aida hari tu. tapi dah pecah.....

    ReplyDelete