Friday 25 April 2014

Minum Air Gula

21/04/2014

Assalamualaikum semua.....pagi tadi aku checkup berserta kena minum air gula....huhuhuhu....
aku terpaksa cuti hari ni memandangkan minum air gula kena tunggu 2 jam...zzz....zzzz...zzzz
seperti biasa aku smpi klinik dlm pkl 7.40 pagi...org pon tak brape ramai sgt..pkl 8 tepat nama aku panggil terus masuk bilik 23 utk minum air gula...huhuhuhu

timbang berat...amik darah kt lengan then terus minum air gula....sebelum minum air gula tu aku dh sapu minyak kapak kt hidung sbb aku tak nak hidu bau air gula takut2 terminum nnt....mmg amat berkesan letak minyak kapak kt hidung dengan selambanya minum air gula tanpa henti...kenaminum depan nurse pulak tu..
then duduk depan nurse around 5 minit..masa tu perut aku dh gelodak nk muntah..tp aku tahan muntah ni sbb aku tak nak kena minum lagi...huhuhu...lagi haru kena minum 2x... aku minum pkl 8.10 pagi,selepas 2 jam amik darah lagi...maka tunggu la aku kt klinik tu smpi pkl 10.10pg....

keluar je dari bilik 23,terus aku pegi kt kereta minum air masak byk2...hahahahha....nk hilang rase loya gamaknya air gula....lepas tu pulak gi makmal utk check HB....huhuhu...turun lagi gamaknya dari checkup lepas 10.0 kali ni 9.5 .... serta merta nurse advise jmpa doktor.. (nk ikutkan appointment hari ni xde pon kena jmpa doktor)....

masuk jumpa doktor...doktor terus bebel "HB awak semakin teruk...awak ade minum ape tak??"...kafien ke?? teh ke??"...aku jawab ade....doktor ckp "stop kafien...mkn ubat dgn jus oren,bykkan mkn sayur hijau.. mkn kerag,hati & daging"..huhuhuhu..."kafien tu sebenarnya mengganggu sistem badan awak..." adoiiii!!!... serabut aku...lagi 3 minggu dtg checkup lagi...terus buku aku tanda wrn kuning!!!...heh!!!...



abis jumpa doktor dlm pkl 10pg...dh alang2 tu tunggu la 10 minit lagi utk amik darah lepas minum air gula td
nurse ckp kalau paras gula tinggi klinik akan call & kalau paras normal tak call (Alhamdulillah dh 2 hari klinik tak call,aku takde kencing manis....hihihih)

ok...jumpa lagi next entri...ade beberapa post nk story ni...hihihihi....



***kepada rakan blogger Jay Farhana & Nazhatul....terima kasih bg suggestion mkn buah delima...
walaupon kt tempat aku ni buah delima agak mahal..tp,kerana dlm perut ni aku paksa jugak....
terima kasih ye,nasihat kalian berdua amat2 dihargai....love u friends!!!....***





1 comment: