Wednesday 3 October 2012

"benda" @ makhluk halus


entry baru lagi ye kali ni...
tetiba je rajin nk ngomel kan....
tgk tajuk post ni mesti u olls lagi excited kan....hihihihi
citer ni xde kena mengena dgn diri aku..tp,terkena pulak adik pompuan aku....

****blur jap...nk mula citer dari mana...****

adik perempuan aku no.3,dh setahun lebih kawin
mcm aku jugak lom ade rezeki anak lagi...
kalu dh kakak & adik lom ade anak...mesti tanggapan org dh lain...
"ade masalah la"....."mesti ade keturunan la"...
yes,memang xnafikan...sedara belah bapa aku ade yg smpi ke tua xde anak...
tp kami xpenah fikir pasal kuturunan,tp kami fikir ni REZEKI

ok,berbalik citer pasal adik ....

adik aku ni selalu citer,setiap kali dia tdo macam ade org hempap dia...
so,yg kitorg2 ni fikir sbbnya "kurang solat"....
bapa aku pon cakap "diri sndri yg xbetul"
lagi pulak bila kitorg dtg bertandang tdo umah adik aku ni
xde pon rase xsedap ati or meremang bulu roma or rasa kena hempap....
rumah sewa adik aku ni apartment kt bukit mahkota
sblm ni pon org india yg sewa umah tu,so faham2 la ye kalau dh org india ni
segala bapa syaitan angkut utk pelindung umah...
mcm kita jugak la kan guna ayat2 Al-Quran sebgai pedinding

masa balik muar raya aritu,adik aku ni citer la kt nenek aku...
haaaaaa,biasa la kan kalau dh tnya dgn org tua makanya kena sesi tazkirah ye...
kebetulan pulak nenek aku ni ade 2 tong air darul syifa' ni
1tong kena bg separuh dgn aku utkk minum...mn tau kan melekat lps ni kan...hihii
nenek aku pesan kat adik,renjis air ni keliling umah dlm keadan pintu masuk,pintu dapur & tingkap terbuka luas diikuti bacaan selawat & ayat kursi..& tiap2 mlm baca Yassin....
Alhamdulillah,after 1week adik aku tdo xde rase kena hempap malah tdo dgn sedap & lena...
TAPI>>>>>>>>>> 
masa adik tdo tu, dia ade rasa org main2 kt kaki dia...kuis2 kt kaki dia
(lain lak jadinya)

Then, cuti 3hari 1malaysia tu,adik aku ni balik umah aku la kan...
still lagi xabis2 citer pasal hempap2 & kuis2 kaki....
last suggestion from my parents...suruh gi jumpa org yg mahir dlm ilmu agama @ ghaib ni....tak lain tak bukan HARUN DIN tu....
tp adik aku ni tak nak pegi sbbnya kena amik no. & buat appointment...
so,adik aku ni nk jmpa bapa sedara (belah hub dia) yang mahir jugak la dlm ilmu agama ni...

So,last weekend adik aku ni ade family gathering (hubby side)...si bapa saudara ni nk jmpa personally dgn adik & husband dlm bilik....

Bapa saudara : nadia skrang mcm mn??..ok tak sekarang??
adik : memang tak ok...(citer dr a-z)
bapa saudara : pakcik dh lam nk bagtau nadiah,kalau pakcik ckp nadiah takut pulak....tp,kali ni pakcik kena bgtau jugak...mmg ade "benda" kt badan nadiah ni...mn nadiah pergi "benda" ni selalu ikut...pakcikk bg no tel ustaz ni nadia call sndri ye...ustaz ni leh tolong dari jauh... InsyaAllah

Then adik ni call la ustaz tu..gedebak gedebuk citer...
adik aku ni ikut la ape yg ustaz tu suruh baca surah2 (aku xingat surah ape)
ade 1 ayat surah tu adik aku mcm payah nk sebut,ala2 gagap nk sebut
smpi adik aku ni nk nangis setiap kali kt 1 ayat surah tu
masa adik aku baca surah tu...masa tu adik aku rase "benda" tu main kuis2 kat kaki dia
dh 3hari adik aku buat ni...adik call balik ustaz nk bgtau perubahan yg dialami...
ustaz : nadiah...pakcik dh nmpk "dia" dh keluar dr ujung rambut smpi ujung kaki...InsyaAllah lps ni dh xde lagi dah...nasib baik nadiah tak mengandung,kalau tak anak awak hilang nnt.... ustaz rase lebih baik awak pindah la rumah baru....

Seriously,aku mmg terkejut jugak la...tak pernah terlintas dlm otak pasal makhluk halus ni
Alhamdulillah...adik aku skrang dh beransur pulih...hihihi...
so,skrang ni sedang ligat mencari rumah....

korang semua pernah kena mcm ni tak??...
share la dgn aku....;)...
ok semua...jumpa lagi....

4 comments:

  1. Syaz, seram okey citer ni..mmg tak dinafikan, dan tak mustahil kan...perkara mistik/makhluk halus, ada di sekeliling kita... syukur la takde pape yg buruk berlaku, tapi citer camni pun kite dah meremang tau...

    ada dengar, tapi, jgn la jadi kat diri kita kan.. sentiasa la berlindungan dengan Allah swt, kene rajin2 ngaji... InsyaAllah.. makhluk halus ni takut dekat dgn kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. emme...

      mmg syaz percaya benda2 ni wujud...tp,xpenah amik pot sgt...
      masa adik citer syaz pon ala2 meremang gitu...lg pulak ustaz ckp kalau ngandung "anak hilang nnt"..huhuhu....hopefully xkena la dgn kita2 ni ye...Amin~~~

      Delete
  2. aida percaya.sebab mengalami sebenarnya..
    malas nak cerita kat org sebab malu laaaar.benda keturunan kan?..
    dulu masa dok sensorang kerja kat JB memang susah nak tido malam. bukan kene hempap ke apa, tapi rasa benda mengikut dari belakang.nak solat pun seram sejuk kadang-kadang. kalo dok sorang2 kat rumah lagi lah dia main2 dgn kita. ingat dulu rumah perling tu yg masalah, bila dok kat kuaters pun sama gak.sampai lah sekarang ni dok main-main lintas je dgn kita. kadang-kadang sakit hati pun ada.berubat pun puaaaas dah. skarang ni malas pun ada nk pi berubat, byk baca alquran je lah. tenang jiwa..

    ReplyDelete
  3. Salam kak,

    saya pun dh kawin almost 1 year dan belum dikurniakan lg zuriat..baru2 ni sy bru g berubat dgn pak engku (yg sll kluar kt astro aosis)..Die cek rupenye ade 'something' gak dh lame dlm bdn sy..patutla selama ni sy selalu kena hempap bile tido n sll mimpi yg menakutkan.. then,after berubat,Alhamdulillah sy dpt tido dgn lena skrg...Hopefully dh xde la benda tue lg.. Kalau adik akk nk berubat kt sane leh gak...
    kite cube berikhtiar,dgn Izin-Nya juga In Sha Allah rezeki 'Zuriat' itu akan tibe jua :)

    ReplyDelete