Saturday 13 October 2012

Doktor Alam Ghaib - Part 1

Assalamualaikum semua...
korang semua mesti tertunggu2 kan..
yes!!...hari ni aku pegi berubat kt benut....

sebelum keluar rumah...mama tanya aku
"nk pegi ni,hati ko mcm mn??..kalau rase terpaksa baik tak payah pegi..
ape2 hal jadi mama xnk ko salahkan mama"...
InsyaAllah ma....mmg nk try berubat cara mcm ni...

Kami sampai sana dlm pkl 10.15pg...
org lom ramai lagi...lg 10minit nk pkl 11...mmg ramai yg dtg...

~~ni la "klinik"nya...;)~~

then,aku perasan sorg pompuan ni..dgn baju kurung biasa,pki anak tudung & tasbih di tangan
sorg makcik yg duduk sblh aku ni bgtau...ni la "doktor"nya...
mmg mcm kt klinik betul...bg ic utk register...
sementara tu,aku nmpk la "doktor" ni pki baju putih mcm doktor betul...& pki mask lagi tau...
mmg sejibik mcm doktor betul....


gbr kt atas ni..ruang menunggu...
"doktor" tu duduk bersila kt atas carpet
then,dia panggil pesakit...terus je tanya ape masalah...
masa dia berubat..mata dia pejam...
kiri kanan dia aku xnmpk ubat2 or telescope or brg2 seangkatan dgnnya...
lagak dia mmg mcm doktor betul...amik ubat..masukkan ubat
then tangan masuk kocek nk amik buku & tulis..
tp..aku mmg tak nmpk ape2 pon...kalau ikut hukum akal...NONSENSE!!!!!...
sape2 tgk mmg xkan prcaya...mcm aku jugak,1st time tgk "doktor" ni buat aku leh tergelak....
rata2 yg dtg berubat ni,anak demam pon dtg jugak....

parents aku tgk pon mcm tak percaya...then bapa aku pon nk try jugak 
giliran bapa aku no.4....bapa aku cuma nk check tahap kesihatan dia je..
aku dgr "doktor" tu cakap...tekanan darah ok...kencing manis ok...cuma jaga mkn je...
mcm mn doktor klinik biasa ckp...mcm tu jugak la "doktor" ni ckp...

tiba gilirian aku no.5....

"doktor" : ye,awak sakit ape?...
aku : saya xsakit.saya nk check,saya ni dh 4 tahun kawin tp lom ade anak...tp saya penah gugur
"doktor" : penah dtg sebelum ni? (sambil tanya,smbl tulis)
aku : belum...ni 1st time..
"doktor" : pusing belakang....

mmg berasa telescope tu,tp pd mata kasar aku....aku xnmpak pon telescope tu...!!!

"doktor" :...gugur dulu brape bulan??...suami dtg skali tak??..
aku : gugur dulu dlm 2bulan...suamii ade ni...

"doktor" tu check laki aku then injek kami kt blakang pinggang kanan...
mmg berasa injet tu mcm kita injek kt klinik biasa....

"doktor" : ni masalah hormon ye....minggu depan dtg lagi utk rawatan susulan...
then,dia masukkan ubat kt dlm botol air tu...yg aku punya,aku tgk dlm 4  5 jenis ubat 
husband aku punya cuma 2 3 jenis ubat je....
"mkn ubat" 3x sehari,setiap 8 jam minum setengah gelas

"doktor" ni tak macam doktor yg biasa kita jumpa ye...
takdenya nk borak2 dgn kita tanya khabar ke...duduk mana ke...
terus tanya kita sakit ape...check then bg ubat...
kalau kita pegi klinik biasa...kalau ramai org sah2 la kena tunggu lama
ini tak...tak sampai 5 minit dah siap..
tak ade bayaran dikenakan...tp seikhlas hati nak bagi...

mmg pelik!!...smpi skrang pon mcm tak percaya ape yg aku nmpk depan mata
pada aku "doktor" ni yg Tuhan pilih...
Subhanallah....

InsyaAllah,next week aku pegi lagi
nnt aku update lagi...

selamat malam semua....



7 comments:

  1. Kt mana tu...boleh bg alamat x

    ReplyDelete
    Replies
    1. pn susu...

      actually saya xtau alamatnya,kami pergi pon follow kwn bapa saya...yg saya tahu tmptnya kt benut,pontian..sorry..saya bg no tel ye...

      07-6980691 @ 0127976636 (lin)

      Delete
    2. ooo ni yg kat benut tu...arwah mama aku dulu lama berubat kat sini...masa arwah mama aku dlu lg seram beb, siap dia bgtau mlm ni ada "doktor2 pakar" akn dtg utk buat operation...dia suruh kosongkan satu suis kat rumah utk doktor2 tu pasang alat utk operation. Bunyi mcm kelakar & tak masuk akal...tp benda ni mmg benar2 berlaku.

      Aku dulu siap kena marah ngn doktor tu sbb terlanggar alat2 dia,padahal tempat aku lalu tu takde ape benda pon..hahaha

      Teruskan je la rwtn kat situ beb, mane tau serasi...mudh2an berjaya

      Delete
  2. wow. ni pun kaedah bedah batin ni, sy pernah dgr. yeah mmg ada org ade kelebihan mcm ni..ada org yg bedah batin, keluarkan batu karang pakai jari je..tibe2 batu karang keluar..check kat klinik betul mmg batu karang dah hilang...subhanallah kan..mmg takcaya mende mcm ni tapi kalau dah experience sendri nak tanak kene caye aa kan ;) goodluck on ur next rawatan syazni. :)

    ReplyDelete
  3. kita berusaha sedaya mungkin.. yg selebihnya kita serahkan pada Allah.. insyaAllah ada rezeki x lama lagi.. take care dear!

    ReplyDelete
  4. Salam Syaz, saya pun antara percaya @ tak..hope... ada rezeki kamu InsyaAllah..ni antara ikhtiar n usaha kita juga..mane tau... berkesan.. teruskan rawatan, jgn putus asa...

    ReplyDelete
  5. OO.. pontian jb ye? jauh lah pulakkk.. saya percaya menda menda gini..... org sekeliling saya....

    ReplyDelete