Tuesday 2 October 2012

Debunga Kurma


Assalamualaikum
minta maaf ye,mak dh lama xjenguk umah mak ni nakkkk.....
dh bersawang2 umah mak ni nakkkk...
hahahhaha....

Alhamdulillah ye,aku sihat2 belaka
lagi pulak skrang ni sibuk dgn 5S ni kan....hihihihih
u olls semua ape khabar?.....moga kalian jugak sihat2 jua....
ok la....tak nk bebel pjg2,straight to the point je la kan...


debunga kurma ni kwn adik aku yg bg...
sblm ni kwn adik aku tu dh lama kawin
dia minum debunga ni,Alhamdulillah terus mengandung....;)....


aku rase ade la 2 3 bulan debunga ni kt umah...
tp,xpenah skali pon aku amik kesah nk mkn 
setiap kali mama tnya sama ada dh or belum mkn debunga ni
setiap kali tu la,aku jawap...LUPA NK MKN
ntah mcm mn,last week tetiba je mama tanya umur aku...

mama : long,umur ko dh brape skrang???
aku : (dgn bangganya jawap)....tahun ni31
mama : hah???!!!...ko dh 31....??....cepat2 la long beranak,dpt sepasang pon jadi la...smpi bila ko nk tunggu??mama tgk ko ni mcm xkisah xde anak...mira dh nk masuk anak ke-2,yg ko mcm ni je...mama suruh mkn debunga tu ko xnk makan...payah betul la ko ni,ko ni mcm xusaha langsung....
(haaaaa...terus la mama bising ye)

jadi,aku pon try la minum debunga ni...
bau debunga ni pon aku rase mcm loya tekak aku ni...
patut la mama ckp campur skit madu
aku tmbah madu agak byk jugak la,smpi wrn air  tu mcm air teh o...hihihihi....
aku ni anggap letak madu mesti sedap la kan.....
haaaaaa....bila minum...hambek kooo!!!!....terus kluar balik...
nak xnak kena minum smpi habis....(kena minum dpn mama)
habis je terus aku minum air nescafe,nk hilang rasa loya punya psl...
hahhahaha
ade sesiapa penah minum debunga ni tak???hihihihi


bukan aku xkisah xde anak...
sbnrnya,aku sndri akan jadi stress bila fikir pasal anak...
dlm fb...kwn2 sekeliling selalu citer2 pasal anak...
sedikit sebyk aku tersentuh hati bila kwn2 bergalak citer pasal anak
korang jugak mesti penah rase mcm mn kan????...

mudah2an minum debunga ni ade rezeki utk aku...Amin....




5 comments:

  1. Syazni...mcm saya kan blm minum pernah mkn lagi debunga kurma tu. tapi kawan2 opis yg blm ada ank tu ada gak share dgn saya pegambilan debunga kurma. mmg rasa nye agak meloyakan. mcm sorg kwn saya yg alah pada debunga pas je dia mkn, muka dia bengkak. pernah masuk hospital. alegik lan...kalo yg serasi, ok la...

    biasa la...org ada ank. hari2 post pic ank kat fb kann...tu la, kita yg blm ada ni tgk jer la...rasa disudut hati mmg sedih bile mengenangkan...baby lak comel2..sedih tau!~

    ReplyDelete
  2. serbuk nih mmg mencabar tekak nak menelannye.. sy nak abiskan 2 botol pun jenuh "berperang" :D esp my partner tu lagi la payah teramattt. sabau jelah.. tp akhirnya abis jugak ;)

    usaha, truskan usaha.. caiyok! ;)

    ReplyDelete
  3. Salam Syaz, usaha tangga kejayaan..InsyaAllah..tanpa usaha tu lain la citer nye kan...
    saya tetap doakan anda, maybe, pas ni lekat, satu or dua...
    Allah swt je yg tahu..hati dan perasaan hambanya...
    jgn stress2... jgn lupe niat, makan debunga kurma tu, sambil tu doa la, 'berikan lah aku zuriat' InsyaAllah.. Allah dengar doa kita...
    hari2 doa... berkat kesabaran kita... InsyaAllah...

    ReplyDelete
  4. Amin....sy amat memahami bila org sekeliling cite pasal anak :-(

    ReplyDelete