Thursday 11 October 2012

Kalau tak ade anak,hidup kita tak berkat


korang semua pernah dgr ayat kt tajuk post ni
samada ceramah2 agama..dr org2 sekeliling kita...dari org tua
ataupon terbaca dalam buku agama??

sebelum ni,aku kalau lepak kt surau office ni kan
sambil2 nk tunggu masuk waktu,borak2 dg makcik2 & kakak2....
ade la sorg dua makcik2 ni....ckp
"kita pompuan ni,kalau xde anak xberkat hidup kita"
memula dgr tu,aku buat bodoh lagi la....xamik pusing langsung...
then, kat rumah pon parents aku ckp benda yg sama...
terfikir jugak...betul ke??..maklum la kan,buku agama pon payah nk baca
apetah lagi nk dgr forum2 agama ni...huhuuuiiiii....

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

kali ni...bapa aku terpaksa involve dgn rumahtangga aku...
bapa aku ckp...kenapa anak perempuan dia susah betul nk dpt anak..
dh 4tahun kawin xde anak...dh lain mcm
mungkin bapa aku sangka yg aku ni xde action...
so,bapa nk bawa aku & husband gi berubat secara Islam kat pontian hari sabtu ni...
huhuhu...nk xnk kena pegi...
rasenya...salah sorg ttc aku ade buat melalui perubatan islam ni...
& Alhamdulillah...dh pregnant pon...

InsyaAllah....saya akan update psl gi pontian....


 

4 comments:

  1. Ikthtiar je.. takpe Syaz, ur parent amat amik berat.. dia nak cucu dari anak kesayangan sowang dia ni...ikut je... berkat doa mereka, dpt zuriat, sape tahukan...
    doa21ah..ikhtiar2lah..selagi ada daya kita...

    ReplyDelete
  2. Salam...same goes to me...tahun ni pon tahun ke empat perkahwinan saya n masih belom ada rezeki nk dpt anak..xpernah merncg...klau boleh mmg nak...nnti kalau ade berit baik U pergi berubat tu..shre la sini ek..tq

    ReplyDelete
  3. sangat salah la statement tu.
    nak dapat keberkatan & keredhaan Allah bukan dgn ada anak. And xde anak doesnt mean Allah tak berkat kan hidup kita. It's more than that. Life & Islam is more than having kids, seriously.
    however, parents mmg tetap akan risau, takpe lah mana yg die nak tlg ikhtiar kan, ikut je. insyallah. baru 4 tahun beb. takkan lah ur parents takpenah dgr org yg lagi lama dari tu baru dpt rezeki anak kan. mungkin diorg cuma risau. ye lah kalau kite jd parents sok kite pun akan risau bende yg sama :) nnt share la pengalaman berubat tu eh ;)

    ReplyDelete
  4. jay :pd saya mmg salah statement ni,mungkin cara sampai ayat xkena kot...hihihi,lgpon parents pon mmg selalu dgr org lom ade rezeki anak lg pulak terkena kt anak sndri kan.InsyaAllah...nnt i share pengalaman berubat tu....huhuhu..

    anania : InsyaAllah,ape2 perkembangan saya update...awak pon sama jugak ye...usaha selagi boleh...;)...

    emme : syaz faham perasaan parents ni..my parents pon mcm malu nk jwb bila org tnya psl cucu2 ni...hihhi...take care darling!!

    ReplyDelete