Saturday 20 October 2012

Doktor Alam Ghaib - Part 2


salam semua...
seperti aku janji entry sblm ni...
hari ni aku pergi lagi benut utk rawatan susulan...

kali ni aku pergi bertiga dgn suami & mama...
kami smpi dlm pkl 10.30 pg & "klinik" dh buka....
aku la org pertama smpi...
then,dh nk pkl 11 baru la ramai yg sampai...

bila "doktor" sampai,aku nampak dia pakai baju wrn hitam...
aku tnya la pembantu "doktor" ni..napa pki bj itam...
pembantu tu jawab,baju itam ni sape2 ade temujanji dengan "bapa"...
pembantu tu bgtau air yg susun belah dpn utk jmpa "doktor" & air yg susun belah belakang utk jumpa "bapa"
"bapa" ni pula lebih kpd sesiapa yg ade hajat...seperti air penerang hati...
or kalau yg kena santau "bapa" ni boleh pulihkan...
pd zahirnya perempuan....tapi suara lelaki yg keluar...
yg nk jmpa "bapa" ni..cuma 5 org je...

tunggu dlm 15minit....
perempuan ni dh tukar pki baju doktor....
"doktor" ni dh ready atas carpet tu...
aku pon terus duduk depan dia...
gedebak gedebuk soal jawab...
then kami laki bini kena injection...;)...
"doktor" tu bgtau...

"saya tgk pada check-up minggu lepas...darah awak berdua ni TAK BRAPE NAK SERASI...
then awak pula (dia tunjuk aku) pon jenis rahim tak brape nk kuat...lagi satu bila waktu bersama sperm suami ni senyap & kaku....so,lps kena enjek ni badan akan rase panas ye...tp jangan risau,ini biasa sbb utk pemulihan hormon....lepas ni boleh rawatan susulan bila2 masa "

ubat kali ni mmg byk...aku punya je lebih 5 jenis ubat...
husband aku punya dlm 4 5 je...
"doktor" ckp mcm tu aku rase down sgt2....
aku dah jumpa pasangan yg berpuluh tahun kawin tak ade anak disebabkan darah tak serasi..

takpe la...selagi aku boleh usaha...aku usaha...
mama aku pon boleh menerima hakikat sekiranya aku tak ade rezeki anak....

ok...itu saja untuk hari ni...
malam ni aku dh berangkat balik kelantan...;)...turn raya umah mertua...
SALAM AIDILADHA UTK SEMUA....





9 comments:

  1. oooo... darah tak serasi eh..baru 1st time dengar... byk pengaruh yg menyebabkan kita tak dpt pregnant rupanya yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi eka....

      thanks sudi baca blog saya...actually byk yg mempengaruhi utk pregnant ni..tp,pd saya ni semua rezeki Allah..yg xnak anak pon boleh senang2 dpt,apetah lagi yg nk anak sgt ni...;)...

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. pelikla syazni, yeah i heard of 'darah tak serasi' ni. kalau u join ttc group kat fb tu, ada member nama Maya recently got pregnant again after having two losses, satu tu dia miscarried, satu lagi anak dia lahir at 37weeks tapi meninggal 9 hari lepas lahir..and the doc says "some rare blood issue" i penah google pasal ni dulu, ada kajian psl darah ni, ada jenis darah yang susah nak conceive especially O. mine ialah O, the thing is kwn2 i yang O semuanya subur2 belaka. sbb tu i takrasa darah ni ada kaitan, semua ni ketentuan Allah. ade org yg takde tube pun kalau tuhan nak bagi anak, mengandung pun org tu...u jgn rasa down sgt eh..ikhtiar selagi yang boleh. buat mase ni ikut je dulu apa nasihat 'doktor' tu. :) about sperm ur hubby tu, boleh je ikhtiar dgn mcm2 supplement :) insyallah.

    ReplyDelete
  4. Setuju dgn komen jayfarhana... Ade gak org ckp me n hybby darah x serasi... Yea la, sape x sedih irg habaq kt kite kagu tu.. Tp, me jenis x mo putus asa.. Slsgi kite mampu, kite usaha utk dptkn ape yg kite inginkan dlm hidup, satu2nya, ingin kan zuriat, btol x? Kalo Allah ckp itu rezeki kamu, kun faya kun, maka jadilah, jgn stress Syaz, i'm with you Syaz...

    ReplyDelete
  5. RM1/pcs strip ujian ovulation (kesuburan)/pregnancy(kehamilan).


    blogshop: http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com

    sms: 0122429082 (puan nor)
    email: lovidoobidoo@gmail.com

    ReplyDelete
  6. True story about us. Kawin 3 thn tak dpt anak. Then p urut n makcik urut tu suggest teknik semasa 'bersama'. Maaf kalau agak lucah tp just sharing utk manafat semua. Semasa 'bersama' bila suami dah keluarkan mani, 'rendam' lama skit dlm wife. Kita berusaha & bdoa kpd ilahi. Dgn izin nya first pragnent kami dpt twin sepasang boy n gurl skrg 3thn & baby gurl skrg 1 1/2 thn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam kak anonymous...

      thanks sudi baca blog saya....Alhamdulillah,rezeki awak dpt twin...thanks dgn tips ni,sekurang2nya bg saya kekuatan utk terus usaha....tq again....;)

      Delete